Як налагодити комфортний побут дитини з аутизмом на новому місці – подробиці в «Довіднику безбар’єрності»
а ініціативою першої леді Олени Зеленської було розроблено «Довідник безбар’єрності» у співпраці з громадськими організаціями, правозахисниками, психологами, українськими та міжнародними експертами, батьками, які виховують дітей з інвалідністю.
Аналітичну та технічну підтримку проєкту надавала ГО «Безбар’єрність».
Довідник складається з розділів, серед яких – «Складові безбар’єрності», «Правила мови», «Словник» та «Безбар’єрний календар». Після повномасштабного вторгнення електронну версію довідника було доповнено спеціальним розділом «У воєнний час», дещо згодом – розділом «Етика взаємодії у періоди стресу».
Наприклад, «Довідник безбар’єрності» містить такі поради, як налагодити комфортний побут дитини з аутизмом на новому місці:
1. Постарайтеся взяти з собою улюблену знайому річ до кожного приміщення: іграшку і подушку – в спальню, чашку – до кухні, улюблений одяг.
2. Якщо можна, зонуйте новий простір: тут ми спимо, тут можна малювати, тут складаємо іграшки, тут робимо руханку, а тут – їмо. Навіть якщо простір дуже обмежений (хостели або табори для біженців), постарайтеся не змішувати ці зони.
3. Підпишіть кожну зону на стікерах або намалюйте схематичні зображення – за що відповідає ця зона (кухня – тарілка і ложка, спальня – ліжко). Покладіть в кожній зоні особисту річ дитини.
4. Перший час до призвичаєння проходьте з дитиною шлях від однієї зони до іншої і проговорюйте: «Я йду на кухню їсти», «Спальня, лягаю спати».
5. Постарайтеся придумати гру або заохочення до кожного приміщення, щоб підкріпити переїзд великою кількістю позитивних емоцій. Наприклад, душ завжди починається з улюбленої пісеньки, на кухні – квест з розкладання овочів по кольорах з призом в кінці, наліпка з улюбленим героєм на вхідних дверях тощо.
Джерело https://kharkivoda.gov.ua/news/119929