Комітет Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування проводить дослідження практики застосування законодавства з організації надання адміністративних послуг
Комітет Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування (далі – Комітет) розпочав роботу з аналізу ефективності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг та удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі» (03.11.2020, № 943-IX) (далі – Закон).
Метою даного аналізу є дослідження ефективності й впливу на організацію та підвищення якості надання адміністративних послуг в умовах реформи децентралізації, а також заходів щодо розбудови мережі центрів надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування у зв’язку із ліквідацією таких центрів, утворених районними державними адміністраціями.
Дане дослідження проводиться за підтримки Вестмінстерської фундації за демократію.
На підставі проведеного аналізу, у разі виявлення неефективності чи недостатньої ефективності запроваджених заходів, Комітет буде ініціювати внесення змін до законодавства щодо посилення підтримки територіальних громад в напрямку розбудови мережі центрів надання адміністративних послуг та підвищення якості надання адміністративних послуг мешканцям.
З огляду на необхідність убезпечити громадян та бізнес від можливого негативного впливу заходів, запроваджених урядом відповідно до Закону, Комітет має на меті дослідити наступні питання.
Наскільки запроваджені заходи покращили доступ до адміністративних послуг?
Чи вплинули ці заходи на ефективність організації роботи центрів надання адміністративних послуг?
Чи покращилася якість послуг, що надаються через центри надання адміністративних послуг?
Чи існують перешкоди, що ускладнюють деяким чи всім громадянам мати однаковий доступ до адміністративних послуг? Чи ці перешкоди стосуються жінок, чоловіків, молоді та людей похилого віку, людей з обмеженими можливостями, людей певних релігійних поглядів чи певного етнічного походження чи інших груп?
Що в подальшому треба зробити, щоб покращити доступ до адміністративних послуг та якість їх надання?
Для проведення належного аналізу Комітету потрібно зібрати інформацію і доказову базу за допомогою осіб та організацій (громадські організації, наукові установи тощо), які володіють відповідними знаннями, професійною компетентністю чи досвідом.
Відповідаючи на цей запит, ви отримуєте можливість поділитися своїм досвідом, висловити свою експертну думку та допомогти Комітету краще з’ясувати, чи позначилися (і як саме) передбачені Законом заходи на покращення вашого доступу до адміністративних послуг.
Для надання відповіді на запит вам необхідно заповнити Google форму за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/1auIPl8ZE4CUmHr2HntqNcheUe1HRj4nQ-UYTCtdzN8A/edit
Прохання заповнити вказану форму до 15 січня 2022 року.
Зауважте, будь ласка, що наведені питання є орієнтовними, тому, якщо ви вважаєте за необхідне, можете надавати інформацію про інші, не згадані в переліку аспекти. Не обов’язково відповідати на всі запитання – прокоментуйте лише ті, що стосуються безпосередньо вас. Тож можете охопити цілу низку питань або обмежитися кількома. Комітет не розглядатиме подання на теми, не пов'язані з аналізом ефективності зазначеного закону. Комітет також не буде розглядати індивідуальні або колективні скарги стосовно надання адміністративних послуг.
Що варто включити до вашої відповіді?
Ваші відповіді мають базуватися на фактах і містити ваші судження щодо вищезазначених або пов’язаних з ними запитань. Особливо суттєвими та корисними для роботи Комітету будуть конкретні дані й цифри, що підтверджують ваші погляди. Ваш особистий досвід в отриманні доступу до адміністративних послуг або проблеми, з якими ви стикалися, також дуже цінні для цього аналізу. І останнє, але не менш важливе: вітаються ваші ідеї та пропозиції стосовно того, що потрібно вдосконалити.
Чи потрібно зазначати персональні дані?
Прохання до вас зазначити, надаючи матеріали, у якій якості ви це робите, наприклад, як фізична особа, фізична особа-підприємець, представник підприємства (з вказівкою на галузь) інше.
Також просимо вказати контактні дані: телефон, електронну адресу, щоб у разі виникнення потреби в більш детальному дослідженні вашої ситуації, була можливість зв’язатися з вами й обговорити можливі шляхи вирішення проблеми.
Ваші ім’я, прізвище та посаду вказувати не обов’язково. Ви можете попросити про забезпечення конфіденційності ваших персональних даних (про це буде питання в формі запиту). Якщо ви не проситимете про забезпечення конфіденційності, то ваше ім’я чи назву вашої організації буде оприлюднено в переліку осіб/організацій, які надавали інформацію й доклалися до роботи Комітету (але без прив’язки особи/організації до конкретної відповіді).
Як буде використано надану вами інформацію?
Комітет використовуватиме зібрану інформацію лише для цілей аналізу ефективності законодавства. Надані матеріали буде оброблено й використано як інформаційне підґрунтя для подальших етапів аналізу та вдосконалення законодавства в частині пропозицій для покращення імплементації чи внесення змін до законодавства про адміністративні послуги.
Крім того, після оброблення наданої інформації про ефективність реалізації закону, Комітет по даній темі планує проводити комітетські слухання за участі народних депутатів України, представників центральних органів виконавчої влади, у тому числі профільних міністерств, органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, центрів надання адміністративних послуг, науковців, експертів, до участі у якому ви також можете бути запрошені. На зазначеному заході будуть презентовані результати проведеного дослідження, які будуть обговорені учасниками заходу.
За більш детальною інформацією прохання звертатися за наступними контактами:
e-mail: andriypolyak2013@gmail.com
контактний телефон: +380661736707