З 1 вересня лікарняні – лише в електронному вигляді
З 1 вересня лікарняні – лише в електронному вигляді
Е-лікарняний або ж офіційно “електронний листок непрацездатності” – це документ, який прийшов на заміну паперовому лікарняному. З 1 вересня цього року листки непрацездатності реєструватимуть лише в електронному вигляді, а тому варто знати, як саме відбувається оформлення цього документа.
Перший крок у формуванні лікарняного залишається незмінним: працівник звертається до лікаря (Закладу охорони здоров’я). А далі розпочинається робота лікаря: він відкриває лікарняний лист в електронній системі і підписує його своїм електронним підписом. Лікар обов’язково вносить до системи найменування роботодавця, у якого працює пацієнт, та його податковий номер в Єдиному державному реєстрі, а тому працівник повинен знати податковий номер підприємства, на якому працює.
Після цього на підставі лікарського висновку в Реєстрі (який веде Пенсійний фонд України) формується запис з унікальним номером – єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності. І саме тепер можна вважати, що електронний листок непрацездатності створено – лікарняний вже є підставою для нарахування виплат. Працівник повинен повідомити свого роботодавця про те, що захворів і звернувся до лікарні за оформленням е-лікарняного.
Роботодавець може переглянути інформацію з електронного листка непрацездатності свого працівника на вебпорталі http://portal.pfu.gov.ua. Йому потрібно зайти в електронний кабінет страхувальника в розділ «Електронний реєстр листків непрацездатності». По податковому номеру фізичної особи працівника буде доступна необхідна інформація. Така інформація доступна роботодавцю лише про тих працівників, які працюють у нього за основним місцем роботи. Варто наголосити, що роботодавець не матиме доступу до даних з вказаним діагнозом працівника!
Після отримання інформації роботодавець одразу може сформувати заяву-розрахунок для фінансування коштів від Фонду соціального страхування. І знову ж таки: інформація одразу стає доступна Фонду соціального страхування.
Сам працівник також має доступ до е-лікарняного і може ознайомитися з інформацією в ньому на порталі електронних послуг через свій особистий електронний кабінет у пункті меню “Мої листки непрацездатності”. Там будуть вказані номер листка, дата його відкритя, закриття та причина непрацездатності.
Таким чином увесь обіг інформацією здійснюється віртуально й дуже швидкою між Закладом охорони здоров’я, Національною службою охорони здоров’я України та Пенсійним фондом України. А Фонд соціального страхування, Держпраці, роботодавець та працівник можуть одразу ознайомитися із внесеними даними.
В електронний лікарняний вносять таку інформацію:
-
номер запису в Реєстрі;
-
посилання на запис про пацієнта у відповідному реєстрі системи охорони здоров’я;
-
посилання на запис про лікаря, який оформив медичний висновок у Реєстрі медичних працівників;
-
посилання на запис про суб’єкта господарювання в Реєстрі суб’єктів господарювання у галузі охорони здоров’я;
-
дата і час формування медичного висновку;
-
суть медичного висновку лікуючого лікаря;
-
період дії медичного висновку.
На відміну від паперового попередника, електронний лікарняний має значні переваги. Перш за все – стає набагато швидшим і простішим процес оформлення лікарняного, скорочується час від оформлення листка непрацездатності до нарахування коштів, і головне: виключається можливість зловживань під час обігу листків непрацездатності.
Трансформація паперових лікарняних в електронні – це зручно для всіх учасників процесу.
Для отримання додаткових консультацій з цього та інших правових питань слід звертатись до бюро правової допомоги за адресою: Харківська область, м. Барвінкове, вул. Центральна, 1 або до Первомайського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: Харківська область, м. Лозова, вул. Свято – Миколаївська, 4. Прийом громадян здійснюється з 08.00 до 17.00 щодня, крім вихідних та святкових днів. Телефони для довідок: 4-17-70, (05745) 2-71-03, 2-71-04.