Про стан роботи зі зверненнями громадян у апараті Барвінківського виконавчого комітету міської ради за 2021 рік
Робота із зверненнями громадян у апараті Барвінківського виконавчого комітету міської ради за звітний період проводилась у відповідності з Конституцією України, Законами України «Про звернення громадян», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими нормативними актами, Указом Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», з метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України права на звернення до органів місцевого самоврядування, права громадян на участь в управлінні державними справами, а також підвищення ефективності роботи Барвінківського виконавчого комітету міської ради зі зверненнями громадян та ураховуючи необхідність об'єктивного, всебічного і вчасного розгляду звернень громадян.
Розпорядженням Барвінківського міського міського голови від 30 квітня 2021 р. №283-ос затверджено графік особистого прийому громадян Барінківським міським головою та посадовими особами виконавчого комітету, який розміщений на інформаційному стенді в приміщені Барвінківського виконавчого комітету міської ради та оприлюднений на офіційному сайті.
Прийом громадян з особистих питань міським головою проводиться в понеділок та середу з 08:00 до 12:00 год.
З метою оперативного вирішення проблемних питань, роз’яснення та реалізації громадянам права на звернення і особистий прийом, на офіційному сайті Барвінківської міської ради в розділі «Контакти» присутня форма зворотного зв’язку, вказана поштова електронна адреса та графік роботи Барвінківського виконавчого комітету міської ради. Також на сайті вказані контактні телефони керівного складу виконавчого комітету міської ради, графік особистого прийому Барвінківським міським головою та посадовими особами.
Протягом звітного періоду апаратом виконавчого комітету ведеться постійна робота для забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.
Організація роботи із зверненнями громадян покладена на спеціаліста І категорії з питань документообігу та організаційно-інформаційної діяльності відділу юридичного забезпечення, звернень громадян та адміністративних послуг.
Реєстрація письмових звернень здійснюється в журналі реєстрації письмових звернень громадян.
Протягом 2021 року до виконкому міської ради надійшло 177 звернень громадян ( у 2020 році-128). Із загальної кількості звернень 7 надійшло поштою, 136 – письмові та на особистому прийомі у міського голови, 28 – через органи влади, 2 – від інших органів, установ, організацій, 4 – засобами електронного зв’язку. У зверненнях порушено 177 різних питань.
На високому рівні залишається кількість звернень громадян стосовно аграрної політики та земельних відносин. За звітний період ця цифра складає 35 звернень (у 2020 році -8).
За категоріями кількість звернень склала:
- з питань комунального господарства -27 (60);
- з питань транспорту і зв’язку – 1 (3);
- з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва - 2 ( 2 );
- з питань соціальної політики - 9 (15) ;
- з питань праці і заробітної плати - 7 (0);
- з питань житлової політики - 10 (8) ;
- з питань екології та природних ресурсів – 2 ( 2);
- з питань охорони здоров’я – 7 (0) ;
- з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 3 (0);
- з питань сімейної та гендерної політика – 4 (0);
- з питань культури та культурної спадщини, туризму – 6 (0);
- з питань освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльність та інтелектуальної власності – 2 (0);
- з питань діяльність об’єднань громадян, релігія та міжконфесійні відносини – 1 (0);
- з питань діяльності органів місцевого самоврядування – 6 (8);
- з питань державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 3 (0);
- з інших питань – 52.
За суб’єктами звернень: 142 індивідуальних звернення, 35 колективних.
Первинних звернень - 168, повторних - 9.
Частина звернень на які було надано роз’яснення – 103, вирішено позитивно – 45 , задоволено - 44, задоволено частково - 1 та надіслано за належністю - 25.
Основна причина, яка заважає результативно реагувати на звернення громадян - недостатнє фінансове забезпечення житлово-комунального господарства міста.
Серед авторів звернень переважають найменш соціально захищені категорії населення (пенсіонери, безробітні). Цю категорію громадян найбільше турбують питання комунального господарства та соціального захисту. Із загальної кількості звернень, що надійшли протягом 2021 року до виконкому міської ради, кількість по категоріям громадян розподілилася таким чином:
- від учасників війни – 2;
- осіб з інвалідністю І,ІІ,ІІІ групи – 9;
- ветеранів праці – 15;
- учасників бойових дій – 3;
- інших категорій – 148;
за соціальним статусом:
- пенсіонерів – 34;
- робітників – 1;
- селян – 3;
- безробітних – 7;
- підприємців та інших категорій 132.
Дотримання термінів розгляду звернень громадян здійснюється згідно зі ст. 20 Закону України “Про звернення громадян”. Пересилка звернень за належністю відповідному органу чи посадовій особі відбувається у терміни, встановленні вимогами ст. 7 Закону України “Про звернення громадян”, про здійснені заходи повідомлялося заявника.
Розгляд звернень здійснюється у відповідності до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної”, відповіді заявникам надаються державною мовою.
Під час підготовки відповідей працівниками виконавчого комітету звертається особлива увага на якість та повноту наданих відповідей на предмет всебічного, об’єктивного і повного висвітлення питань, що були порушені у зверненнях.
Питання про додержання вимог Закону України “Про звернення громадян” , указів Президента та інших законодавчих актів з цього питання постійно перебуває під контролем міського голови, заступника міського голови – начальника відділу юридичного забезпечення, звернень громадян та адміністративних послуг, заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальників відділів, відповідальних працівників міськвиконкому.
Питання дотримання законодавства про звернення громадян в апараті виконавчого комітету міської ради було предметом перевірки в межах перевірки виконкому Барвінківської міської ради щодо виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади, яка проводилася Ізюмською районною державною адміністрацією в листопаді 2021 року. Порушень вимог Закону України «Про звернення громадян» перевіркою не встановлено.
Заступник міського голови,
начальник відділу юридичного
забезпечення, звернень громадян
та адміністративних послуг Наталія РИЖОВА